Necessary cookies help make a website usable by enabling basic functions like page navigation and access to secure areas of the website. The website cannot function properly without these cookies.
We do not use cookies of this type.
Marketing cookies are used to track visitors across websites. The intention is to display ads that are relevant and engaging for the individual user and thereby more valuable for publishers and third party advertisers.
We do not use cookies of this type.
Analytics cookies help website owners to understand how visitors interact with websites by collecting and reporting information anonymously.
We do not use cookies of this type.
Preference cookies enable a website to remember information that changes the way the website behaves or looks, like your preferred language or the region that you are in.
We do not use cookies of this type.
Unclassified cookies are cookies that we are in the process of classifying, together with the providers of individual cookies.
We do not use cookies of this type.
Jak jeden z naszych Klientów oszczędza ponad 2000 zł rocznie na hostingu.
Historia współpracy z klientem.
Jakiś czas temu zgłosił się do nas klient z Ostrowa Wielkopolskiego w sprawie nowej strony www.
Podczas rozmowy klient stwierdził, że jest zadowolony z wyglądu oraz funkcjonalności swojej obecnej strony www, ale nie stać go na jej utrzymanie. Zaproponowaliśmy audyt strony i opłat z nią związanych.
Okazało się, że klient nie posiadał haseł do zarządzania domeną, hostingiem, ani nawet do systemu zarządzania treścią strony www. Twierdził, że nigdy nie otrzymał takich danych od firmy, która wykonała dla niego stronę.
Co generowało koszty utrzymania strony www?
Audyt wykazał, że nasz klient opłaca trzy faktury za hosting pochodzące od różnych firm. Aby nie wywoływać zbędnej dyskusji w niniejszym artykule nie podamy nazw firm hostingowych, z których korzystał (a raczej nie korzystał) nasz klient.
Zestawienie kosztów związanych z serwerami hostingowymi wyglądało następująco:
Klient, nie mając wiedzy gdzie tak naprawdę znajdują się jego strony www, opłacał wszystkie hostingi. Z rozmowy wynikło, że na każdym z hostingów znajdują się „jakieś dane”.
Po przeanalizowaniu sytuacji wykryliśmy, że dwa hostingi były użytkowane kiedyś na potrzebę starych stron www. W momencie audytu nie było na nich nic wartościowego. Jeden serwer hostingowy faktycznie zawierał stronę www, ale w naszej ocenie posiadał przeszacowane parametry w stosunku do wymagań strony www klienta.
Jak rozwiązaliśmy problemy klienta?
Zakres działań po uzgodnieniu z klientem polegał na:
Po przepracowaniu powyższych działań klient zaproponował nam bieżącą obsługę strony www, co też realizujemy do dziś.
Podsumowanie
Klient zgłaszając się do nas miał przygotowany budżet w wysokości 2000 zł netto na stworzenie nowej strony www. Po naszych działaniach klient – mało, że nie wydał pieniędzy na nową stronę www – jeszcze zaoszczędził ponad 2000 zł netto rocznie na utrzymaniu strony.
Nasuwa się wniosek, że bardzo ważnym jest, aby mieć poukładane tematy związane nie tylko ze stroną www, ale z całym IT w firmie, jak i w domu.
Posiadanie wszystkich niezbędnych danych dostępowych pozwali uniknąć wielu problemów, a czasem nawet kosztów w przyszłości.
Archiwa
Kategorie
Kategorie
Ostatnie wpisy
Jaki system operacyjny wybrać w 2024 roku? Poradnik dla każdego użytkownika!
6 października 2024Ile RAM do komputera gamingowego w 2024? Sprawdź, ile naprawdę potrzebujesz!
6 października 2024Jaki komputer stacjonarny wybrać? Poradnik dla kupujących.
27 września 2024